Aangepast vervoer

Reist u vaak naar een vaste bestemming?

Kijk of er een abonnement voor u is. Meer informatie vindt u op de website OV-chipkaart.

Bent u slecht ter been en wilt u meer weten over reizen met het openbaar vervoer, wensbus of Omnibuzz?

Arriva en Omnibuzz nemen ook uw rolstoel en rollator mee. Kijk op de website van Arriva en Omnibuzz voor meer informatie.

Misschien kunt u gebruikmaken van de Wensbus in uw buurt. Kijk voor meer informatie op de websites.

Wilt u naar een Viecuri-locatie? Gebruik van de pendeldienst van Viecuri.

Arriva - reisassistentie

Omnibuzz

Geerweg
3
6135 KB
Sittard
NL

Wensbus Merselo Vredepeel

Telefonisch bereikbaar ma t/m vr tussen 11.00 en 12.00 uur

NL

Wensbus Wanssum

Bel ma t/m vr tussen 17.00 en 19.00 uur

Wensbus Ysselsteyn

Bel op ma t/m vr tussen 11.00 en 12.00 uur

Pendeldienst Viecuri

Deze bus rijdt op maandag t/m vrijdag.

De kosten voor een enkele reis zijn €3.50. 

Wat is Omnibuzz?

Omnibuzz zorgt voor vervoer voor mensen met een Wmo-indicatie. De gemeente kan u bijvoorbeeld een Wmo-indicatie geven als u geen gebruik kunt maken van een eigen vervoermiddel. Of als reizen met het openbaar vervoer niet gaat.

Wilt u reizen met Omnibuzz? Dan reserveert u u een rit. Dit kan telefonisch of via de website van Omnibuzz.

Omnibuzz

Geerweg
3
6135 KB
Sittard
NL

Gemeente Venray - mobiel blijven

Voor wie is Omnibuzz?

U kunt gebruikmaken van Omnibuzz als u een Wmo-indicatie heeft van de gemeente. U krijgt een vervoerspas. Met deze pas reist u met korting.

U kunt ook iemand meenemen. Geef bij het reserveren van een rit aan dat u iemand meeneemt. Een begeleider met een OV-begeleiderskaart mag gratis mee. De begeleider moet wel eerst een kopie van de OV-begeleiderskaart opsturen naar Omnibuzz.

Voor meer informatie, de kosten en het aanvragen van een rit kijkt u op de website van Omnibuzz.

Omnibuzz

Geerweg
3
6135 KB
Sittard
NL

OV-Begeleiderskaart

Bent u slechtziend of blind?

Ga naar de website OV-chipkaart voor informatie over de mogelijkheden.

Op de website van de Oogvereniging vindt u een uitgebreide uitleg over de NS-Businesscard en OV-chip Plus.

Reist u met een begeleider? Met Sentire reizen u en uw begeleider goedkoper. in bus, tram, metro en OV over water. Op de website van Connexxion staat meer informatie.

Het NS Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden geeft informatie over treinreizen. Voor hulp onderweg belt u met NS Reisassistentie. Of maak gebruik van de app NS Speak op uw tablet of smartphone.

NS - reisassistentie

U kunt reisassistentie telefonisch of online aanvragen.

Oogvereniging - reizen met de OV-chipkaart

OV-chipkaart - visuele beperking

Sentire - OV voor blinden en slechtzienden

Nodig: OV-begeleiderskaart en persoonlijke OV-kaart. Instaptarief € 1,20

Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden

Bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 18.00 uur.

Wilt u met een rollator, rolstoel of scootmobiel in het openbaar vervoer reizen?

De meeste bussen en treinen zijn toegankelijk voor een rollator of rolstoel. Bijvoorbeeld door een lage instap en een aangepaste plek. Ook zijn veel bushaltes en treinperrons aangepast.

Met een scootmobiel mag u wel mee in de trein, maar niet in de bus. Soms mag u ook met uw scootmobiel mee in tram of metro. Kijk op de website van uw vervoerder wat er mogelijk is.

Is de toegankelijkheid van het openbaar vervoer voor u niet voldoende? Denk dan aan ondersteuning voor onderweg. Kijk op de website van NS voor meer informatie over het reizen met de trein. Of informeer bij uw busvervoerder naar de mogelijkheden.

NS - reizen met een functiebeperking

Wilt u buiten de regio reizen en is reizen met openbaar vervoer niet mogelijk?

Dat kan met de speciale taxi van Valys. Vraag hiervoor een Valyspas aan. Ga naar de website Pasaanvraag om de pas online te bestellen. Vult u het formulier liever in op papier? Vraag dan Valys om een aanvraagformulier.

U kunt maximaal 600 km per jaar reizen met Valys. Een begeleider mag gratis mee.

Heeft u een klacht over reizen met het openbaar vervoer?

Neem contact op met de vervoerder.