Crisis thuis

Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.

Als u de huur of hypotheek niet meer kunt betalen doordat uw inkomen (plotseling) is gedaald, komt u misschien in aanmerking voor woonkostentoeslag. U kunt deze tijdelijke regeling aanvragen bij bijvoorbeeld ziekte, scheiding of werkloosheid. Woonkostentoeslag is een vorm van bijzondere bijstand, maar u hoeft geen bijstandsuitkering te hebben om woonkostentoeslag aan te vragen.
Neem contact op met de gemeente via het Schakelplein. Zij verwijzen u door.

Misschien kunt u meer huurtoeslag krijgen. Kijk op de website van de Belastingdienst of u hiervoor in aanmerking komt.

Moet u met spoed uw huis verlaten? Bel met Moveoo voor meer informatie over crisisopvang.

Belastingdienst - huurtoeslag

Website
www.belastingdienst.nl/huurtoeslag
Telefoonnummer
0800 05 43

Gemeente Venray - Schakelplein

Neemt u telefonisch contact op? Kies dan voor '1' in het menu.

Website
www.venray.nl
E-mailadres
schakelplein@venray.nl
Telefoonnummer
0478 52 33 33

Moveoo - maatschappelijke opvang

Telefonisch bereikbaar:

  • Van 9.00 uur tot 15.00 uur via het nummer: 06 13 99 83 27
  • Op andere tijden via het nummer: 077 351 75 55

Kunt u telefonisch niemand bereiken? Stuur dan een WhatsApp-bericht of sms. U kunt ook een e-mail sturen. Iemand van Moveoo neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Website
www.moveoo.nl
E-mailadres
meldpunt@moveoo.nl
Telefoonnummer
06 13 99 83 27

Juridisch loket - huurachterstand

Website
Juridisch loket - huurachterstand

Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.

In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.

Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.

Mannenmishandeling

Website
Mannenmishandeling

Mendoo

Website
mendoo.nl

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555