Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.
Als u de huur of hypotheek niet meer kunt betalen doordat uw inkomen (plotseling) is gedaald, komt u misschien in aanmerking voor woonkostentoeslag. U kunt deze tijdelijke regeling aanvragen bij bijvoorbeeld ziekte, scheiding of werkloosheid. Woonkostentoeslag is een vorm van bijzondere bijstand, maar u hoeft geen bijstandsuitkering te hebben om woonkostentoeslag aan te vragen.
Neem contact op met de gemeente via het Schakelplein. Zij verwijzen u door.
Misschien kunt u meer huurtoeslag krijgen. Kijk op de website van de Belastingdienst of u hiervoor in aanmerking komt.
Moet u met spoed uw huis verlaten? Bel met Moveoo voor meer informatie over crisisopvang.
Neemt u telefonisch contact op? Kies dan voor '1' in het menu.
Website
www.venray.nl
E-mailadres
schakelplein@venray.nl
Telefoonnummer
0478 52 33 33
Telefonisch bereikbaar:
Kunt u telefonisch niemand bereiken? Stuur dan een WhatsApp-bericht of sms. U kunt ook een e-mail sturen. Iemand van Moveoo neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.
Website
www.moveoo.nl
E-mailadres
meldpunt@moveoo.nl
Telefoonnummer
06 13 99 83 27
Bel naar Veilig Thuis. Zij zorgen ervoor dat u opgevangen wordt als het nodig is. Dat kan ook op een geheime plek zijn. Uw kinderen mogen ook mee.
In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.
Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.
Website
Mannenmishandeling
Website
mendoo.nl
Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Veilig Thuis is er voor slachtoffers, plegers en mensen die bezorgd zijn om anderen. Anoniem blijven is mogelijk.
Website
www.veiligthuis.nl
Telefoonnummer
0800 20 00 (gratis)
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Cliëntondersteuning vindt u bij MEE, of bij een ouderenadviseur van de Centrale van Ouderenverenigingen.
MEE helpt alle inwoners van Venray met het vinden van zorg en ondersteuning. MEE denkt altijd vanuit uw belang en is onafhankelijk van zorgaanbieders.
U kunt bij MEE terecht voor vragen en problemen op het gebied van:
E-mailadres
mee@meedemeentgroep.nl
Telefoonnummer
077 396 15 15 / 088 465 35 55
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555